Gépkocsibeálló építése saját kezűleg

A következő gépkocsibeálló 6 méter hosszú és 3 méter széles, és talán a legegyszerűbb fajta. Mivel minden terep más, ezért lehetőség van ...


A következő gépkocsibeálló 6 méter hosszú és 3 méter széles, és talán a legegyszerűbb fajta. Mivel minden terep más, ezért lehetőség van a telepítés után a szerkezet merevítésére.

A keret fából készül. A tetőnek van egy minimális lejtése. A tető lehet műanyag, fém vagy egyéb tetőfedő anyag. A tető kiválasztásánál megfelelően kell dönteni, attól függően, hogy a gépkocsibeállónak milyen feltételekkel (időjárási, terhelési) kell szembenéznie.

Ez a terv semmiképpen sem extrém körülmények elviselésére készült.

Az építési terület fagyveszélyes helyen van? Mindenképpen tájékozódj a fagyhatár mélységéről, és adott esetben ellenőrizd, hogy a lábazatok igényelnek-e különleges figyelmet! Általában a lábazatok aljának szintje a fagyhatár alatt kell lennie, hogy ne tudjon elmozdulni.

Járj utána a helyi önkormányzatnál, hogy milyen tervek, engedélyek, hozzájárulások stb. lehetnek szükségesek egy ilyen szerkezet felállításához.

Fa és szerkezet méretek

A méretek mm-ben vannak megadva. A használt fa lehet nyers fűrészárú, vagy kikészített (méretre vágott, felületkezelt, sima felületű). Ha kikészített fa kerül felhasználásra, akkor a vastagsága és szélessége kevesebb is lehet. Ebben a tervben nyers fűrászárúra vonatkozó méretek vannak megadva.

Használj megfelelő rögzítést az oszlopokhoz, és kültéri használatra alkalmas faanyagot az egész szerkezethez! Bármelyik fakereskedő tanácsot tud adni, hogy melyik fafajta felel meg erre a célra.

A szerkezet elemei

(a) Oszlopok 100mm x 100mm
(b) Gerendák 200mm x 50mm
(c) Záró gerendák 200mm x 50mm
(d) Szarufák 150mm x 50mm
(e) Merevítők 150mm x 50mm
(f) Horganyzott csavarok
(g) Gerenda tartó szeglemezek (horganyzott)
(h) Saroklemezek (horganyzott)


Magasság

A gépkocsibeállók magasságát legtöbb esetben a józan ész határozza meg. Fő szempont, hogy egy magas személy a beálló alacsonyabb vége alatt elférjen. A terep szintje és a legalacsonyabb gerenda alsó széle között legyen 2100 mm, ami egy megfelelő magasság.

A lejtés

A tető lejtésének 100 mm-nek kell lennie a teljes hosszon. Ha átlátszó PVC-t vagy polykarbonátot használsz a tetőhöz, akkor nagyobb lejtés ajánlott, mivel a gyorsabb vízlefolyás miatt tisztább lesz a tető.

A tervek

A tervek bemutatják a felülnézetet és az oldalnézetet, minden méretet megadva. Tekintsd át a terveken látható összes méretet!



A kitűzés

A gépkocsibeálló egy 6000mm x 3000mm-es téglalap.
Jelöld ki a négy sarkot, és állítsd fel a zsinórállványzatot a beálló négy sarokoszlopán kívülre, illetve a középső oszlopon kívül. Úgy állítsd be, hogy legalább 600 mm legyen a beálló külső körvonala és a zsinórállványzat között kifele, hogy legyen elég hely a lábazat lyukának kiásásához. A zsinórállványzat felállítását itt tudod megnézni:

http://otthonotlet.blogspot.hu/p/hogyan-tuzzunk-ki-egy-epuletet.html

Az épület külső vonala (ebben az esetben) a kocsibeálló kerülete (a legkülső széle). Ez egy 6000mm x 3000 mm-es téglalap. Az oszlopokat azonban az épület külső vonalától 50 mm-re, valamint a két végétől (elöl és hátul) 300 mm-re befele kell beállítani. A zsinórokkal (melyek a zsinórállvány léceihez vannak kötve) a téglalap kijelölése fogja meghatározni az oszlopok helyét. Mint már említettük, az oszlopok az épület külső vonalától 50 mm-re befelé kerülnek, és a két végén (elöl és hátul) 300 mm-re, így a zsinórzat egy 5400 mm x 2900 mm-es téglalap lesz.


Az oszlopok felállítása

1. módszer - Az oszlop betonba állítása

Áss az oszlopoknak 300 mm négyzetes és 600 mm mély lyukakat! Önts minden lyuk aljába 100 mm vastagságban betont!

Helyezd el az oszlopot a lyukba a zsinór mellé (de ne érjen hozzá). Egy vízmérték segítségével előlről és oldalról is ellenőrizd az oszlop függőlegességét, és úgy állítsd be, hogy majdnem érintse a zsinórt!

Töltsd fel a lyukat betonnal az oszlop körül a kész talajszint alatt 50 mm-ig!

Ellenőrizd újra az oszlop függőlegességét, és hogy nem ér-e nagyon hozzá a zsinórhoz!

A lyuk mélysége miatt a beton meg fogja támasztani az oszlopot anélkül, hogy kitámasztásra volna szükség, feltéve természetesen, hogy a beton nem túl folyós, vagy nem fúj nagyon a szél.

Folytasd a többi oszlop betonozásával!

2. módszer - Horganyzott oszloptartók betonba állítása

Áss az oszlopoknak 300 mm négyzetes és 600 mm mély lyukakat! Öntsd ki a lyukakat betonnal, és állítsd a megfelelő pozícióba a tartókat, amíg a beton elég puha. Ellenőrizd, hogy a tartók a megfelelő magasságban vannak-e, figyelembe véve a kész beálló szintjét! Néhány ideiglenes merevítő szükséges lehet a tartók megtámasztásához, amíg a beton megköt. Várd meg, amíg a beton megköt (általában legalább 4 nap), majd állítsd fel az oszlopokat függőlegesen a tartókba, és ideiglenes támasztással rögzítsd őket!

3. módszer - Horganyzott oszloptartók lecsavarozása a meglévő betonlemezbe

Rögzítsd a tartót a meglévő betonlemezen a megfelelő pozícióban betoncsavarral vagy dübellel! Állítsd fel az oszlopokat függőlegesen a tartókba, és ideiglenes támasztással rögzítsd őket!

Az oszlopok vágása

Jelöld meg a hátsó oszlopokat minimum 2300 mm-es magasságban a betonlemez, vagy a kész beálló talajszintje fölött! Ellenőrizd a jelölést mindkét hátsó oszlopon, hogy egy szintben vannak-e! Ennek elérése érdekében használj vízmértéket egy hosszú egyenes léccel, vagy egy vízszintezőt!

Jelöld be a két első oszlopot 100 mm-el magasabban mint a hátsó oszlopok szintje! Rögzíts egy zsinórt az első és a hátsó oszlopok között, hogy bejelölhesd a középső oszlopot is! Vágd le az oszlopok tetejét ezeknél a jelöléseknél!


Gerendák és szarufák

Vágd le a két 6000 mm hosszú gerendát, valamint a két végét 45°-os szögben, majd rögzítsd őket a helyükön az oszlopokon úgy, hogy a gerendák teteje egy síkban legyen az oszlopok tetejével, és lógjanak túl az első és hátsó oszloptól is 300 mm-re!

Fúrd ki a gerendát és az oszlopokat, és csavarozd a gerendát az oszlophoz M12-es horganyzott csavarokkal (minden csatlakozásnál két csavar szükséges)!

Vágd le a két zárógerendát 3000 mm hosszban, és a két végét 45°-os szögben, majd rögzítsd a helyén a hosszú gerendákhoz 75 mm-es horganyzott szegekkel, majd horganyzott saroklemezekkel. Mindegyik saroklemezt 4 darab horganyzott M12-es csavarral rögzítsd, két-két darabbal a 6000 mm-es és a 3000 mm-es gerendán keresztül. (Lásd az ábrát!)

Vágd le a közbenső szarufákat 2900 mm hosszban, és rögzítsd a helyükön a gerendákhoz horganyzott gerenda tartó szeglemezekkel. A szarufákat 900 mm távolságra helyezd el egymástól (a szarufák középvonalának a távolsága). Ellenőrizd a tervet!

Fejezd be a szarufák középvonalába és közé helyezett merevítőkkel a szerkezetet, melyeket 75 mm-es horganyzott szegekkel rögzíts!


Merevítés

Ha az oszlopokat a földbe betonoztad, és az oszlopokhoz hozzá lettek csavarozva a gerendák csatlakozásonként két csavarral, akkor további merevítés nem szükséges. Ha azonban az oszlopok nincsenek a földben, és csak a horganyzott oszloptartókon állnak, akkor további merevítésre van szükség. Az egyik lehetőség, hogy az oszlopok felső részét merevítéssel rögzíted (lásd az ábrát), egyenként körülbelül 900 mm hosszú pl. szarufának használt anyagból, és szeglemezzel rögzíted az oszlophoz, a szarufához és a gerendához pedig csavarokkal erősíted.

Egy másik lehetőség, hogy 100 x 100 mm-es gerendából teljes átlójú merevítőket használsz a középső oszlop alja és a hátsó oszlop teteje között, és csavarokkal, szeglemezekkel vagy horganyzott tartókkal rögzíted mindkét végén. Egy hasonló átlós merevítő szükséges a két hátsó oszlop között is. Ez utóbbi esetben az átlós merevítő helyettesíthető átlós ráccsal a két hátsó, valamint a középső és hátsó oszlopok között mindkét oldalon (összesen három panel).

Mindkét előbb említett merevítési módszernél szükség van a tetősíkon történő merevítésre annak biztosítására, hogy a gépkocsibeálló eleje merev legyen. Ez lehet 25 mm széles lapos horganyzott fémlemez, mely saroktól sarokig nyúlik keresztbe, és horganyzott szegekkel van rögzítve az oszlopok tetejéhez és az összes szarufa tetején.

A tető

Most már felhelyezheted a kiválasztott tetőt. A különböző típusú tetők rögzítésére a gyártók eltérő rögzítési utasításokat adnak.

Ezzel a gépkocsibeálló elkészült.
Név

Ágy,7,Állatbútor,1,Apró otthon,13,Asztal,5,Beltér,22,Bútor,26,Bútorterv,2,Családi ház,29,Csináld magad,30,Dekoráció,15,Earthship,2,Egyébterv,1,Emeletes ágy,2,Építési anyagok,3,Építészet,44,Esővízgyűjtő,1,Faház,8,Falidísz,1,Felújítás,14,Fenntartható,15,Fészer,2,Függőleges kert,1,Fürdőszoba,13,Garázs,1,Gépkocsibeálló,1,Gyerekbútor,5,Gyerekszoba,7,Hálószoba,13,Háztartási készülék,1,Hétvégi ház,3,Íróasztal,4,Irodabútor,3,Karácsony,2,Kert,23,Kerti tó,1,Kertterv,3,Konténer ház,6,Konyha,25,Kutyaágy,3,Kutyaház,1,Kültér,26,Lakás,13,lakókocsi,1,Laminált padló,1,Macskaágy,1,Medence,2,Mennyezet,1,Miniatűr kert,1,Napelem,10,Nappali,25,Növények,10,Nyaraló,5,Ötletek,29,Polc,8,Polikarbonát,1,Spórolás,1,Szekrény,4,Szélenergia,1,Sziklakert,1,Tárolás,9,Udvar,11,Új,118,Újrahasznosítás,12,Világítás,11,Zuhanyzó,4,
ltr
item
Otthon Ötlet: Gépkocsibeálló építése saját kezűleg
Gépkocsibeálló építése saját kezűleg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIBs_5iJXa4TT7pDdoDoiVHPIk_oPU3IUoNvMVOd7C8yn226o0Hm3eQD2lasMUgoEr8fjvL-D4kTSCVJIP-3BVL51R7s6POFKAsFadK0yqQrs2oaYyJ5F1pTS2vAY14ziZYjwM3bYJm05X/s1600/g%C3%A9pkocsibe%C3%A1ll%C3%B3-saj%C3%A1t+kez%C5%B1leg-bark%C3%A1cs-fa-terv-2-otthon+%C3%B6tlet.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIBs_5iJXa4TT7pDdoDoiVHPIk_oPU3IUoNvMVOd7C8yn226o0Hm3eQD2lasMUgoEr8fjvL-D4kTSCVJIP-3BVL51R7s6POFKAsFadK0yqQrs2oaYyJ5F1pTS2vAY14ziZYjwM3bYJm05X/s72-c/g%C3%A9pkocsibe%C3%A1ll%C3%B3-saj%C3%A1t+kez%C5%B1leg-bark%C3%A1cs-fa-terv-2-otthon+%C3%B6tlet.jpg
Otthon Ötlet
https://otthonotlet.blogspot.com/2015/05/gepkocsibeallo-epitese-sajat-kezuleg.html
https://otthonotlet.blogspot.com/
https://otthonotlet.blogspot.com/
https://otthonotlet.blogspot.com/2015/05/gepkocsibeallo-epitese-sajat-kezuleg.html
true
5645304889391421213
UTF-8
Loaded All Posts Nincs ilyen bejegyzés MEGNÉZEM Tovább Válasz Válasz elvetése Törlés Kezdőlap OLDALAK BEJEGYZÉSEK View All TOVÁBBI ÉRDEKESSÉGEK CÍMKÉK ARCHÍV KERESÉS MINDEN BEJEGYZÉS Nincs a keresésnek megfelelő találat Vissza a kezdőlapra Vasárnap Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vas Hét Kedd Szer Csüt Pén Szom Január Február Március Április Május Június Július Augusztus Szeptember Október November December Jan Feb Már Ápr Május Jún Júl Aug Szep Okt Nov Dec Éppen most 1 perce $$1$$ minutes ago 1 órája $$1$$ hours ago Tegnap $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago több mint 5 hete Követők Követés THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy