Szembesülve egy apró New York-i lakás felújításának égető szükségével, Tim Seggerman építész egyenesen a kézműves eszköztárához folyamod...
Szembesülve egy apró New York-i lakás felújításának égető szükségével, Tim Seggerman építész egyenesen a kézműves eszköztárához folyamodott, hogy egy Nakashima ihletésű belsőt hozzon létre.
Amikor antropológus ügyfelének otthonról alkotott elképzelését egy nyugat-afrikai falu egyszobás kunyhója és egy apró New Yorki lakás alakította, melyben 1980 óta lakott, jobbnak látta, ha nagyon kényelmes kialakításban kezd gondolkodni ezen a szűk helyen.
Ez volt a helyzet, amikor Tim Seggerman brooklyni építészt felkérték, hogy újítson fel egy omladozó bérház lakást felső-nyugat Manhattanben egy főiskolai tanár számára.
A lakás, egy 22 négyzetméteres cipősdoboz egy galériával a konyha fölött gyászos formában volt valódi egyenesek vagy síkban fekvő felületek nélkül. "Nem lehetett elképzelni más helyet, amely jobban el lett volna rontva," - mondta Seggerman. A megoldása az volt, hogy beillesztett, ahogy ő nevezi egy általa "erre a célra készített ékszerdobozt" a méreten aluli helyre, létrehozva egy fával burkolt fülkét.
Seggerman építészeti inspirációját nem is annyira az afrikai falu század közepi modernizmusa, hanem kifejezetten a legendás bútortervező, George Nakashima munkája adta. Az építész és ügyfele is Bucks County-ban, Pennsylvaniában töltötte kamaszkorát - ahol Nakashimának volt az otthona - és hasonló affinitással rendelkezik, mint a mester a precíziós asztalosmunkához. Seggerman ugyanazon tradíció szerint dolgozik, építészeti projektjeinek komponenseit saját kézzel állítja elő otthoni stúdiójában.
Meglátogatni a lakást olyan, mintha Nakashima egyik szekrényében ülne az ember, egy metafora, ami legteljesebb mértékben a zseniális "könyvtárban" öltött formát - valójában csak egy felmagasztalt kamra egy sávos juhar mennyezettel, melyet egy szabad hely idézett meg az emeleten lévő ágy mellett.
Az egész lakás az ácsmesterség mesterkurzusa. A szekrények ciprusból és bambuszból készültek, egy finoman lesarkított kőris és bükk lépcső vezet fel a galériára, a padló burkolata fehér tölgy, és egy vörös nyír léc asztal csúszik át a lakótérbe. A világítás a galérián többnyire be van süllyesztve a papirusz panelek mögé, amely finomságot kölcsönöz a térnek, ami megduplázza a melegség érzését.

